|
|
розуму,
почуття, сили та краси. Це стане можливим,
якщо кожен учень навчиться турбуватися сам
про себе. Ми, вчмтелi, хочемо дати дiтям 3
настанови
- на життя i здоров¢я
- на удосконалення фiзичного, духовного i
соцiального (ведення здорового способу
життя)
- на суть i мету житгя Ми
прагнемо в своъй школi створити себе
триэдино:
- валеологiчно ( бути здоровим)
- професiонально ( визначити шлях життя)
- духовно ( знайти свiй iдеал) В
Українi
з серпня 2000 року за пiдтримки ПРООН
( Програми розвитку ООН), ЮНЕЙДС та при фiнансуваннi
Фонду ООН дiє
Програма "сприяння
просвiтницькiй роботi "рівний-рiвному"
серед молодi
України щодо здорового
способу життя схвалена Мiнiстерством освiти
i науки України та Академiєю педагогiчних
наук України. Головна мета Програми просвiтницької
роботи “рiвний -
рiвному” -
це сприяння вибору здорового способу життя
пiдлiтками та молоддю, а також профiлактицi
негативних явищ, якi перешкоджають такому
вибору. З 14-21 листопада 2001 року в м. Київ
проходив семiнар регiональних педагогiв -
тренерiв Програми в якому приймали
участь вчителi i отримали свiдоцтво.
Програма складається з 5 модулiв.Ефективнiсть
цiєї програми полягає в тому, щоб як
найефективнiше донести до пiдлiткiв перевiрену,
правдиву, грунтовну iнформацiю з питань
эбереження здоров¢я.
І що найголовнiше, що цю iнформацiю будуть
нести пiдлiтки -
лiдери у середовищі своїх однолiткiв.
Починаючи з грудня 2001 року вчитель
валеологiї ( Зубрiцькi Л.В.) розпочала
проводити регулярнi тренінгові заняття
за модулями "За
житгя без наркотикiв", "Прояви турботу
та обачливості”,” Спiлкуємось
та дiємо” для учнiв 8-9 та 11 класiв. З числа учнiв
9 класiв сформовано iнiцiативну групу пiдлiткiв-iнструкторiв
(12 чоловiк), які через деякий час самостiйно
проводитимуть просвiтницьку дiяльнiсть щодо
здорового способу життя серед школярiв. Зараз
дуже гостро стоїть проблема сировини. В
Українi напротязi 2002 року дiяла апробацiя Програми
Агенства США з мiжнародного розвитку "Все
про воду для майбутнього споживача" Ця
програма фiнансована Агенством США з мiжнародного
розвитку, яке розташоване в мiстi Денверi.
Мета програми освiти щодо води. Розробка
програми була впершу чергу викликана
нагальною необхiднiстю, яка пов¢язана
з гострими проблемами водопостачання в
Українi та тяжким станом мiських водоканалiв.
З iншого боку програма була розроблена в зв¢язку
з вiдсутнiстю методичних та iнформацiйних
матерiалiв для навчання з проблем води та
водних ресурсiв. В
створенні концепцiї програми та
змiстi урокiв приймали участь вчителi з 11 мiст
України i ми в тому числi. Зараз видано посiбник
за яким ми працюємо, укладено угоду про спiвпрацю
мiськводоканалу i мiської влади. Турбота
про здоров¢я
неможлива без постійного зв¢язку
з сiм¢єю.
В нашiй школi працюють батькiвський всеобуч
"За здоровий спосiб життя". Проводяться
сiмейнi спортивнi свята,
читаються лекцii учнями б класу для учнiв 1-3
класiв про здоров¢я,
його збереження.
Наша школа спiвпрацює з кафедрою
валеологiї i екологiї педунiверситету,
наркологiчними та венеричними диспансерами,
з центром здоров¢я,
санiтарно -
епiдемiологiчною станцiєю, громадською органiзацiєю
"дитина i довкiлля" м. Києва -
ми їм вдячнi за методичну допомогу i пiдтримку.
Ми, дорослi люди, батьки своїх дiтей,
чудово розумiємо, що знервована дитина,
дитина, яка має низький рiвеь фiзичного
розвитку, поганий стан здоров¢я,
не зможе набути добрих знань нi в звичайнiй
школi, нi в гiмназiї. Бо знання без здоров¢я
нiкому не потрiбнi. Логiка життя не знає прямих шляхiв.Вона володiє специфiчною властивiстю i потребує пошуку. Тому педагогiчний колектив школи №10 м. Уманi, Черкаської областi прагне до якнайкращого спрямування роботи по формуванню в учнiв знань, свiдомостi i здорового способу життя. |
Умань. Черкасская область. Украина. Uman. Ukraine. E-mail 2005 |