|
|
Школа №10 У
сучасних умовах зростає роль загальноосвiтньої
школи не лише як навчального закладу, а й
найбiльш масового оздоровчого закладу для дiтей
i пiдлiткiв, оздоровчий ефект якого
визначається органiзацiєю всього життя,
виховання, навчання учнiв вiдповiдно до
вимог української нацiональної школи. Одним
iз приорiтетних напрямкiв реалiзації концепцiї
"Здоров¢я
- через освiту" є спрямування педагогiчного
колективу на оптимальний розвиток i
реалiзацiю духовного, iнтелектуального i
фiзичного потенцiалу учнiв. Оскiльки стан
здоров¢я
людини багато в чому обумовлюється її
особистим ставленням до здоров¢я,
формування вiрного ставлення до нього є
загальною умовою оздоровлення суспiльства.
Саме iз школи починається цей шлях -
через навчально-виховний процес формується
мотивацiя оздоровчого способу життя.
Становлення ринкових вiдносин на Українi
збiльшує соцiальний попит на такого
майбутнього фахiвця, який мусить мати не тiльки
високий рiвень спецiальних знань, але i вiдмiнне
здоров¢я
Педагогiчний колектив загальноосвiтньої
школи 1-111 ступенiв
№10 м. Уманi, Черкаської областi протягом
чотирьох рокiв, пiсля поглибленого
медичного огляду учнiв, глибоко аналiзують
стан захворюваностi учнiв i спiльно iз спецiалiстами
- медиками працюють над эменшенням цих
негативних сторiн учнiвського стану здоров’я:
домагаємось визначити фiзичний i психiчний
стан та стомлюванiсть дiтей, що сприяють бiльш
повному i глибокому аналiзу комплексу
причин, якi призводять до змiн в поведiнці,
порушення емоцiйно-вольової сфери, неуспiшностi
в навчанні. Але навчати дiтей бути здоровими
не так вже i просто: здоров¢я
далеко не завжди займає перше мiсце в системi
життєвих цінностей людини. Особливо це
стосується молодi. Частiше головна роль вiдводиться
речам та iншим матерiальним благам життя, а
також кар’єрi, успiху. Багато людей своєю
поведiнкою ведуть себе не до здоров’я, а вiд
нього. Отже, одним з головних завдань
педколективу школи - поступово працювати з
головною причиною нездоров’я - свiдомiстю
людини (учня), її
психологiєю.
У молодому вiцi здорова людина сприймає
своє здоров’я, як щось дане на все життя,
природне, саме собою зрозумiле. Дiти i пiдлiтки
не замислюються над тим, що здоров’я треба
берегти, а для цього потрiбнi знання i
навички основ здорового способу життя.
Основна мета вчителiв школи, кафедр бiологiї,
валеологiї, наукової лабораторії "Екологiя
i освiта" державного педагогiчного унiверситету
(доцент Гончаренко Г.Я., Шулдик В.i., Крохмаль
С.С.), Центр Здоров’я (Михайлова Н.С.), з якими
ми спiвпрацюємо з 1993 року -
сформувати i закрiпити в учнiв свiдоме, вiдповiдальне
ставлення до свого життя та здоров’я. Це
завдання досить складне в наш час, адже
простого iнформування пiдлiткiв,
спрямованого лише на засвоєння знань,
недостатньо. Здоров’я людини - поняття
багатопланове. Це не просто вiдсутнiсть
хвороб, а й високий рiвень адаптацiйних
можливостей, стан психологiчного комфорту,
емоцiйна стiйкiсть, добрi стосунки з
оточенням.
Бiльшу частину свого життя дiти шкiльного
вiку витрачають на одержання освiти i змiст
освiти має бути орiєнтований на збереження i
змiцнення здоров’я. Ми повиннi дати можливiсть
дитинi вiдчути свою єднiсть з природою, укрiпити
здоров’я та запобiгти небажаним i
некерованим контактам, що можуть привести
до формування шкідливих звичок. Демографiчна
ситуацiя в мiстi не дозволяє нi на мить
залишати поза увагою проблеми эбереження
кожної дитини на довгi роки життя. Навчити
берегти здоров’я бiльш важливо, економiчно
вигiднiше, нiж лiкувати хворих. Стан здоров’я
дитячого населення -
це iнтегрований показник соцiально -економiчного
становища в державi та прогноз на майбутнє.
Наша школа №10 м.
Уманi з 1999 року бере участь у реалiзацii
програми "Школа здоров’я "
Українсько - канадського проекту "Партнери
в охоронi здоров’я" i
намагається досягнути того рiвня, щоб бути
включеною до мiжнародної
мережi. Чому така школа була створена?В 1998
роцi вийшов наказ Мiнiстерства охорони
здоров’я про сприяння створенню шкiл
здоров’я. Так як школа №10
знаходиться у вiддаленiй зонi вiд
промислових пiдприємств, автомагiстралей, а
поряд знаходиться дендропарк
"Софіївка", директор школи з
передовими поглядами впроваджує
iнновацiйнi технології, було запропоновано
створити на базi цiєї школи
експерементальний майданчик впровадження
проекту "Партнери в охоронi здоров’я". Щоб створити таку школу потрiбно було розробити програму i концепцiю. В цьому нам допомогли Днiпропетровський iнститут освiти i професор, завiдуючий кафедрою здоров’я Морозова В.В., школи здоров’я мiста Днiпропетровськ та інших.
|
Умань. Черкасская область. Украина. Uman. Ukraine. E-mail 2005 |