|
|
Звичайно їздили, дивилися, брали все те, що ми могли б впровадити i створити свою школу. Потрiбна була пiдтримка батькiв, членiв колективу, керiвних осiб мiста, медицини. Потрiбно було эламати стереотип у батькiв учнiв байдужого вiдношення до свого здоров¢я i форумвати усвiдомлене ставлення до власного здоров¢я, навколишнього середовища. Ми вирiшили, що школа буде працювати за еколого-валеологiчним напрямком, виконуючи два завдання: · эбереження постави; · змiцнення зору. За останнi роки стан здоров¢я учнiв набагато погiршився. Так в 1999 роцi, провiвши обстежиня 330 учнiв з 1-9 класи, було виявлено захворювання у 294 дiтей. Понижений зiр у 53 учнiв, порушення постави у 80 учнiв, плоскостопість у 102 учнiв, фiзiологiчнi змiни серця у 31 учня. Викикла негайна проблема — це сформувати в учнiв свiдоме, вiдповiдальне ставлення до свого здоров¢я. Це завдання досить складне. Потрiбно пiдiбрати такий спосiб викладання, щоб знання стали реально дiйовими, визначили iхню поведiнку. Велику роль в цьому вiдiграє викладання такого предмету, як валеологiя за авторською програмою, нона викладасться у нас з 1994 р. На кожного учня заведено "Паспорт здоров¢я" для визначення iндивiдуального рiвня здоров¢я. За допомогою якого розробляється iндивiдуальна програма фiзичного розвитку i оздоровлення. В класах постiйно ведеться контроль за повiтряно-тепловим режимом, бактерiальним станом повiтря. В цьому нам допомагають працiвники мiськоi СЕС. Для очищення повiтря вiд позитивних аероiонiв ми використовуємо прилад “озонатор”. Щоб зберегти високу працездатнiсть на протязi уроку ми проводим фiзкультхвилинки, використовуючи мiшечки з сiллю певної ваги, масажери - каштани, масажнi рукавички, дерев¢янi масажери - для профiлактики плоскостопостi. Для зняття напруження в опорно-м¢язовому апаратi при довготривалому сидiннi в нас в кожному класi є спецiальнi стоячi парти за якими учень стоячи може слухати i виконувати письмовi завдання вчителя. Для заспокоєння нервової системи школярiв, зняття нервового i розумового напруження, розслаблення, особливо пiд час фiзкультхвилинок вчителi використовують музику (музикотерапiя). Для зниженяя захворювань у нас дiти охопленi оздоровчою фiзкультурою, масажем. По класах створенi зеленi куточки. З 2001 року в нашій школi працює стоматологiчний кабiнет, ведеться систематичний огляд зубiв i ротової порожнини. Працює тренажерний зал, який є додатковою ланкою заняття фiзичною культурою трьом го динам фiзкультури. В перiод з осенi до весни дiти найчастiше потерпають вiд вiрусних iнфекцiй верхнiх дихальних шляхiв. Для профiлактики цих захворювань ми проводимо ароматерапiю - це версiя стародавнього методу (дихання часником, хвоєю). Рослиннi, ефiрнi олiї можуть вiдновлювати фiзичне i емоцiйне здоров¢я людини. Звичайно, використання ефiрних олiй було проведено пiсля консультацй лiкаря, визначення чи немає у дiтей алергiчних реакцiй на запахи рослин, якi викорис товуються. Для стимуляції пам¢ятi i iнтелекту ми вякористовуєм запахи гвоздики, розмарину. Для зняття розумової перевтоми - аромати лавра i троянд, для нормалiзацii функцiй центральної нервової системи, зняття стресiв i переживань - м¢ята, часник, герань; для заспокоєння i роэслаблення - аромат ромашки. Є рiзнi методи використання ефiрних олiй. Ми використовуємо метод iнгаляцiй: · "суха iнгатiяцiя" - наносим декiлька крапель ефiрної олії на тканину i дитина пiдносить до носа i вдихає. · “обкурювання” - при цьому способi використовується аромокурительниця. Нагрiваючись вiд свiчки сумiш наповнює кiмнату ароматизованою парою. Проводиться систематично вiтамiнизацiя дiтей завдяки допомозi заводу ВАТ “Вiтамiни”. Функціонує фiтобар, де дiти отримують вiтамiннi фiточаї (сухофрукти та трав”янi чаi). Для оздоровлення та лiкування учнiв використовуємо “Вiтафон”. Це цiкаво дiтям, а спiльно з цим вчителi допомагають батькам вчити дiтей бути здоровими, що символiзує гармонiю
|
Умань. Черкасская область. Украина. Uman. Ukraine. E-mail 2005 |